thetaxi.co.il

כיצד הופכים להיות נהג מונית?


נהגי מוניות



אם גם אתם לא נרדמים בלילה ומעוניינים לעשות מזה כסף, כמו רוברט דה נירו ב"נהג מונית" או שאתם אוהבים לנהוג ומעוניינים לשלב באהבה הזאת גם את האופציה להכיר אנשים שונים ומשונים, הרי שהמקצוע המתאים לכם הוא נהג מונית


לחלקנו, כלקוחות, נהגי מונית הם אמצעי להוזיל את ההוצאות. במקום לרכוש רכב עם כל העלויות הכרוכות בכך, אזי שאנחנו מעדיפים להזמין מונית מהתחנה או לעצור
נהגי מוניות ליד הבית. בפחות זמן שיכולנו להגיע עם הרכב שלנו, אנחנו מגיעים באמצעות מונית, בלי להתעצבן על הפקקים, על כך שאין חנייה ועל אלף דברים נוספים.

כפי שאפשר להבין, עבודתו של נהג מונית איננה קלה. היא דורשת סבלנות, רצון והרבה יכולת תמרון. זה מתחיל בכך שלא תמיד יש לו עבודה, זה נמשך בכך שלעיתים יהיו לו נסיעות ארוכות, לעיתים מדובר בנסיעות בשעות לא נוחות, ממשיך בזה שהוא צריך להתמודד עם נהגים אחרים על מקומו בכביש, לעיתים קרובות הוא נתקל במקרי אלימות שונים ושלא נדבר על כך שיום שלם הוא יושב ברכב עם עצמו.


המחיר שמשלמים כדי להיות נהג מונית

אם לנו נראה שכל אחד יכול להיות נהג מונית, אז טעות בידינו. מדובר בתחום מאוד מסודר. יש שני סוגים של נהגי מוניות. יש נהגי מוניות שכירים, מדובר על נהגים שאין להם זכות על המונית והם שכירים של
תחנת מוניות (או שהם נחשבים נהגי משנה של הנהגים שמחזיקים בזכות על המונית). הסוג השני של נהגי מוניות, הם בעלי "מספר ירוק" מספר שמאפשר להחזיק במונית ולהפעיל אותה. עד 1997, יכלו להנאות ממספר זה, רק מי שזכו בהגרלה של משרד התחבורה, וכן אלמנות צה"ל ונכי צה"ל. ונהגי מוניות עם וותק של יותר משמונה שנים.

ב-97 יושמה רפורמה שמטרתה לאפשר לכל אחד לרכוש מספר ירוק. מחירו של המספר הוא 155 אלף שקל, כאשר
נהגי מוניות עם וותק של יותר מ5 שנים זוכים להנחה של כמעט  30 אלף שקל. מי שמחזיק במספר ירוק, יכול להחזיק אותו, אך הוא יכול גם למכור או להשכיר אותו. בעבר היה נהוג יותר להשכיר אותו. כיום ישנה טענה שהמספר הירוק איננו מבוקש עוד ולמעשה קיים מחסור במספר נהגי מוניות, בגלל שמעט אנשים רוכשים את המספר הירוק. ההסבר שניתן לכך הוא כלכלי, עלייה ברמת חיים הביאה לעלייה ברכישת כלי רכב, וכן תנאי העבודה הקשים והלא מתגמלים של נהגי מוניות.


מה עוד צריך לעשות כדי להיות נהג מונית

  • נהג מונית חייב לעבור קורס נהיגה דרגה 5, שנמשך חודש ימים ובסופו יש מבחן נהיגה.
  • עליו לתחזק את הרכב ולהכשירו לנהיגה
  • נהג מונית יכול לעבוד באופן עצמאי או לבחור לעבוד תחת תחנת מוניות ולעמוד בתנאיה.


מי שחולם להיות נהג מונית, צריך לקחת בחשבון לא רק את הצד הרומנטי שבדבר, אלא גם את הצדדים הכלכליים. מדובר על עלויות דלק, הוצאות תפעול, ואת השעות המתות בהן הוא לא מרוויח דבר אלא רק מחפש נוסעים.


נהג מונית חייב להחזיר ברישיון נהג מונית ובאישור להחזיק מונית. מי שיעבוד כנהג מונית ללא רישיון, מסכן את עצמו במעצר ובקנס כספי גדול

 



23/11/2010    המאמר עודכן בתאריך 15/10/2012    thetaxi.co.il


© זכויות יוצרים – מאמר זה מובא על ידי אתר thetaxi.co.il, הינו בבעלותו הבלעדית והשימוש בו כפוף לתנאי השימוש המפורטים באתר. למען הסר ספק, מובהר בזאת כי אין לצלם ו/או לשכפל ו/או להעתיק ו/או לפרסם ו/או להעביר מאמר זה, או חלקים ממנו, לאף גורם. הפרת האמור לעיל בכל אופן או צורה אסורה בהחלט. בעלי המאמר יפעלו וינקטו בכל הצעדים המשפטיים העומדים בפניהם בכל מקרה של הפרה של תנאים אלו. במידה ואתם מעוניינים להשתמש בתכנים או חלק מהם – פנו אלינו דרך טופס יצירת קשר


Copyright © 2020 thetaxi.co.il כל הזכויות שמורות
אתר מוניות מציג בפניכם מידע ועסקים מומלצים מתחום המוניות
מתעניין בלימוד נהיגה מוניות? מלא את הטופס וקבל פרטים
אנחנו עובדים עם תחנות מוניות מובילות בישראל - השאירו פרטים ונדאג להפנות אליכם את הטובים ביותר

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
יישוב:
אנחנו לא נשלח אליך SPAM לאימייל, המספר יעבור לספקים מומלצים בלבד!