thetaxi.co.il

מה שבטוח עבור נהגי מוניות, בטוח גם לנוסעים


מחקר שפורסם במהלך העשור הקודם גילה שמוניות מעורבות פי 4 בתאונות דרכים מאשר מכוניות פרטיות. זה לא היה מפתיע אלמלא המחשבה שמדובר בפרנסה של בעלי המוניות ובעובדה שהם מסיעים נוסעים פרטיים


חוקים רבים בפקודת התעבורה, שהפיקוח עליה הוא בידי המשטרה ומשרד התחבורה, ובתקנות ההובלה בתשלום (תקנות המוניות), הנקבעות מעת לעת על ידי משרד התחבורה (בשילוב איגודים מקצועיים כמו איגוד נהגי מוניות בישראל) נועדו לא רק "לוודא מחיר הוגן הניתן על ידי נהגי מוניות פרטנית או תחנות מוניות כללית" אלא גם לדאוג לבטיחות נהגי מוניות כמו גם נוסעים ומשתמשי הדרך האחרים.

הקפדה על התקנות הללו בתורה חשובה לא רק כעניין בטיחותי אלא גם מטעמי חיסכון גרידה: הקנסות המוטלים על נוסעים בגין אי ציות להוראות הבטיחות מתחילים מ-100 ₪ ועלולים לטפס עד ל-800 ₪.מוניות תאונה


חגורות בטיחות- החטא ועונשו

על פי החוק, חובה לחגור חגורת בטיחות בכל המושבים בכל רכב פרטי שנוצר משנת 1983 ואילך.

לגבי תחבורה ציבורית, הסעת תלמידים מחייבת (החל מסוף שנת 2006) התקנת חגורות בטיחות בכל המושבים, ואילו במוניות קיימים כמה יוצאי דופן להוראה הגורפת:

הנהג- נהגי מוניות לא מחוייבים בחגירת חגורת בטיחות בנסיעה בגבולות העיר, ובדומה לכל נהג שהוא פטורים גם מחגירה בזמן נסיעה לאחור (רוורס).

הנוסעים- פטורים מחגורת בטיחות בזמן נסיעה תוך- עירונית בלבד. קיימים חריגים שונים לחיוב לחגור חגורת בטיחות (כמו לדוגמא פגיעה (גפיים עלוינות וכו') או מצב רפואי המורידים מיעילות החגורה ולא מאפשרים להשתמש בה מסיבות בטיחות ובריאות, אישור של מפקד ישיר בצה"ל/ראש שירות הביטחון הכללי/המפכ"ל לצורכי פעילות מבצעית) וכו').

ללא התקיימות תנאים אלו, הנוסעים מקדימה (מושב קדמי) מחוייבים בחגירת חגורה לכל אורך הנסיעה, ואילו נוסעים אחרים (מאחורה) אך ורק בנסיעה בינעירונית.

הקנס על אי חגירת החגורה (כאשר צריך על פי חוק) עומד על כ150-200 ₪. זיכרו כי אחריות נהגי מוניות מוגבלת הרבה יותר מאשר נהג רכב פרטי: הצבת שלט המורה בצורה ברורה וגלוייה לעין על החובה לחגור גם מאחור משילה את האחריות מכתפיהם של נהגי מוניות או תחנות מוניות ומעבירה אותן אל הנוסע, שגם ידרש לשלם את מלא סכום הקנס במידת הצורך.

זיכרו כי חגירה נכונה לא רק חשובה כאמצעי לחיסכון בקנסות, אלא גם חיונית כאמצעי מציל חיים- כמות הפגיעות הקטלניות ללא החגורה גבוהה פי 5 בהשוואה לנוסעים ונהגים שחגרו כראוי. 


בטיחות בנסיעה - מי אחראי

כמו כל משתמש דרך אחר, נהגי מוניות מחוייבים לא רק בשמירה על חוקי התעבורה היבשים אלא גם במתן כל מאמץ שהוא בכדי למזער את הסיכויים לתאונה או פגיעה מכל סוג. האחריות הישירה מוטלת על נהגי מוניות כאמור.

במידה ונתקלתם בחוסר קיום של כלל זה, לדוגמא נהיגה רשלנית, עבירות תנועה שונות ואפילו יחס שירותי גרוע, ניתן בהחלט ואף מומלץ לגורמים הבאים להבהרת המצב ובמידת הצורך למידת לקחים עבור העתיד. מומלץ לפעול לפי סדר הדרגות הבא:

1.      הפניה הראשונה היא לידי תחנות מוניות, וליתר דיוק תחנת האם של המונית והנהג שהיו בעייתיים.

2.      משרד התחבורה, אגף קבילות ציבור

3.      משטרת ישראל, אגף התנועה.

 



21/09/2011    thetaxi.co.il


© זכויות יוצרים – מאמר זה מובא על ידי אתר thetaxi.co.il, הינו בבעלותו הבלעדית והשימוש בו כפוף לתנאי השימוש המפורטים באתר. למען הסר ספק, מובהר בזאת כי אין לצלם ו/או לשכפל ו/או להעתיק ו/או לפרסם ו/או להעביר מאמר זה, או חלקים ממנו, לאף גורם. הפרת האמור לעיל בכל אופן או צורה אסורה בהחלט. בעלי המאמר יפעלו וינקטו בכל הצעדים המשפטיים העומדים בפניהם בכל מקרה של הפרה של תנאים אלו. במידה ואתם מעוניינים להשתמש בתכנים או חלק מהם – פנו אלינו דרך טופס יצירת קשר


Copyright © 2020 thetaxi.co.il כל הזכויות שמורות
אתר מוניות מציג בפניכם מידע ועסקים מומלצים מתחום המוניות
מחפשים מונית באזור מגוריכם? מלאו את הטופס וקבלו פניות
אנחנו עובדים עם תחנות מוניות מובילות בישראל - השאירו פרטים ונדאג להפנות אליכם את הטובים ביותר

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
יישוב:
אנחנו לא נשלח אליך SPAM לאימייל, המספר יעבור לספקים מומלצים בלבד!