בישראל יש כיום למעלה מ-20 אלף נהגי מוניות, מספר שלדעת כל המומחים לא פרופרציונאלי לגודל האוכלוסייה. אז מה יכול נהג מונית חדש שרק מתחיל את דרכו בתחום לעשות כדי להצליח?
מדי חודש אנחנו מקבלים באתר TAXIעשרות פניות של גולשים המעוניינים ללמוד נהיגה על מונית במטרה להיות לעסוק בתחום. הפניות מעלות תהיות רבות אצלנו במערכת, האם באמת יש דרישה כל כך גדולה בשוק לנהגי מוניות ואולי בכלל התבלבלנו במקצוע שבחרנו לעצמנו
הנתונים שמציגים נהגי מוניות ותיקים מוכיחים שלא אנחנו טעינו, נהג מונית בממוצע מרוויח קרוב ל-500 שקל ביום, אחרי יותר מעשר שעות על הכביש, מה שאומר שבסך הכל נטו הוא מרוויח פחות מעשרים שקל לשעה. זה אגב בימים טובים. בימים רעים, קרי ימי מיתון, בו כלל הציבור מוציא פחות, אז הרווח אף קטן. לעומת זאת יש לציין נהג מונית נהנה מכך שהוא יכול לעבוד במשך כל ימות השנה, ובמשך כל שעות היום. אומנם לא פשוט אך אפשרי.
ענף בקריסה
ענף המוניות נמצא זמן מה בקריסה מסוימת. זה נובע ממספר סיבות:
כיצד נהג מונית צעיר יכול להשתלב בענף
כפי שצוין קודם לכן, לא מעט בחורים ובחורות צעירות פונים אלינו בכוונה שנפנה אותם למורה נהיגה על מונית. הבחירה במקצוע זה היא לכאורה ברורה, מדובר במקצוע שאין לו תנאי סף קשים (לפי חוקי המדינה כל מי שמעל גיל גיל 21 ללא עבר פלילי ועם ותק של יותר משנתיים על כביש יכול לגשת לקורס נהיגה ציבורית), ניתן לעבוד בשעות שמתאימות לנו, אין צורך לשבת במשרד וכל היום פוגשים אנשים שונים ונמצאים במקומות שונים. מה רע בזה?
כעת עולות השאלות, כיצד נהג צעיר שמתחיל את דרכו על הכביש אמור לפעול כדי להשתלב היטב בעולם המוניות. השאלה הראשונה אותה הוא אמור לשאול היא, האם להיות נהג עצמאי או נהג של חברת מוניות? נהג עצמאי נהנה מתנאים נוחים של עצמאות ושליטה מוחלטת על תנאי עבודתו. מנגד, הוא יתקשה יותר לאתר נוסעים (יצטרך לעשות במה שנקרא עבודת רגליים), סביר להניח שכדי לראות רווחים משמעותיים הוא יצטרך להתחלק עם שותף שיפעיל את הרכב בשעות שהוא לא נמצא על הכביש. מה שאומר בהכרח שהבלאי של הרכב יגדל.
נהג צעיר של תחנת מוניות אומנם סובל תחילה משורה של "סנקציות" שמוטלת תמיד על הצעירים בחבורה, כגון נסיעות פחות טובות בשעות פחות נוחות (הוא יכול לצפות לעבודה בימים שאחרים נמצאים בחופש), וכן להבדיל מנהגים אחרים שיש להם חלק בתחנה, הוא יצטרך לצבור פז"ם עד שיוכל לרכוש חלק מהתחנה (דבר שעדיין קיים בחלק מתחנות המוניות). מנגד הוא יהנה מהגב של החברה (כלכלי, משפטי ובטחוני), קבלת הזמנות יומית מהמוקד, עבודה עם חברות (תחנות מוניות גדולות עובדות עם חברות הפקה, עיתונים, חברות אשראי, בנקים ועוד. מה שמאפשר לנהגים לקבל נסיעות באופן קבוע בלי לחפש נוסעים מזדמנים, להבדיל מנהג עצמאי לנהג של תחנה לרוב יש עבודה. נקודה נוספת נהג של תחנה לא צריך לעשות לעצמו פרסום, להבדיל מנהג עצמאי.
השאלה השנייה שנהג מונית צעיר צריך לשאול את עצמו היא, במידה והוא החליט ללכת בדרך עצמאית כיצד הוא יכול להשתלב ולהצליח בתחום, הנה כמה טיפים:
לסיום, כמו בכל מקצוע גם נהג מונית עצמאי נאלץ לעבוד קשה יותר מאשר נהג שעובד בחברה כדי להזניק את עצמו קדימה אך זה יכול להשתלם מאוד אם עושים את זה נכון
כמו כל נהג מונית, גם נהג מונית עצמאי צריך לדאוג לביטחון שלו ולכן כדי שיוציא רישיון לנשק או יחזיק אמצעי מסוים שיגן עליו במקרה הצורך ובהתאם לחוק
אנחנו עובדים עם תחנות מוניות מובילות בישראל - השאירו פרטים ונדאג להפנות אליכם את הטובים ביותר
|
|
שם מלא: | |
טלפון: | |
אימייל: | |
יישוב: | |
אנחנו לא נשלח אליך SPAM לאימייל, המספר יעבור לספקים מומלצים בלבד! | |
|